خانه / گردشگری همدان / شهر توریستی همدان

شهر توریستی همدان

قبل از شروع مبحث خدمتتون عرض کنم که برای رزرو آپارتمان سوییت منزل و … در همدان همیشه میتونین با شماره های زیر تماس بگیرید:

همدان از شهرهایی هست که حتما باید بهش سفر کنید.

همدان یکی از شهرهایی است که تاریخ بسیار دیرینه‌ای دارد و به عنوان یکی از شهرهای قدیمی و تاریخی ایران محسوب می‌شود. اطلاعات باستان‌شناسی و تحقیقات تاریخی نشان می‌دهد که تمدن‌های مختلفی در این منطقه در طول تاریخ حضور داشته‌اند.

در تمدن باستان، همدان با نام هگمتانه معروف بوده است. بر اساس منابع تاریخی و اسطوره‌های محلی، هگمتانه مربوط به دوره زمانی پیش از هخامنشیان بوده و با موهندیس، پادشاه هگمتانه، معروف است. این تمدن از دوره الاموت و دوران برونز اولیه شروع شده و تا دوره آهن پایان یافته است.

در دوره آخرین دوده‌های هخامنشی، همدان به عنوان یکی از شهرهای مهم هخامنشیان شناخته می‌شد. برجسته‌ترین آثار از این دوره، آتشکده معروف باستانی‌اش و ساختمان‌های معماری مانند سرخس خانه‌ها و سرخس معبد در همدان است.

در دوره‌های بعدی، همدان به عنوان یکی از مراکز آموزشی و دانشگاهی بسیار مهم شناخته می‌شد. شهر در دوره ساسانیان به مرکزیت تحصیلات پزشکی شناخته می‌شود، و طبق سنت، در زمان حکومت بوعلی سینا (ابن سینا)، او در این شهر به تدریس پرداخته است.

با گذر زمان و در دوره‌های بعدی، همدان تحت تأثیر تمدن‌های مختلف قرار گرفته است. تأثیرات اسلامی، ترکی، مغولی و سلجوقی در تاریخ و فرهنگ همدان قابل مشاهده است. معابد، مساجد، کاخ‌ها، کاروانسراها و آثار معماری دیگر در همدان نمونه‌های برجسته از تمدن و فرهنگ این شهر را نشان می‌دهند.

در نتیجه، همدان یک شهری با تمدن و فرهنگی غنی است که از زمان‌های باستانی تا کنون به عنوان مرکزی از لحاظ تاریخی و فرهنگی شناخته می‌شود. تمدن‌های مختلفی که در طول تاریخ در این منطقه حضور داشته‌اند، بر تنوع و غنای فرهنگی همدان تأثیر گذاشته‌اند.

شهر توریستی همدان

این شهر اولین شهر ایران بوده که مادها اونو بنا کردن و قدمت هفت هزار ساله داره.

به خاطر جاذبه های زیادش همدان یه شهر توریستی برای گردشگرای خارجی هم محسوب میشه

همونطور که احتمالا میدونید بزرگترین غار آبی جهان در همدان هست که غار علیصدر نام داره

یک سری از توریستهای خارجی برای غار علیصدر میان یکسریشونم بخاطر آرامگاه استر و مردخای که از بزرگان دین یهودیت هست به همدان سفر میکنن و عده ای هم بخاطر قدمت هگمتانه و بوعلی سینا و گنجنامه و… به همدان سفر میکنن.

به هر ترتیب از نظر من کسایی که سفرای خارج از کشور میرن باید اقلا نقاط گردشگری ایران خودمون رو دیده باشند بعدا سفر خارج برن.

ایرانی باشین و همدان سفر نکرده باشین یعنی اهل مسافرت نبودین زیاد.

تشریف بیارید قدمتون سر چشم قبلش یا بعد ورود به همدان هم برای تهیه مسکن و اجاره سوییت و آپارتمان در همدان توریسم حتما تماس بگیرید.

09187066581

اسکان مسافر در همدان
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]

درباره ی مدیر همدان توریسم

همچنین ببینید

آرامگاه باباطاهر ، شاعری معروف به عریان در همدان

شاعر دوبیتی باباطاهر عریان در همدان دوبیتی یکی از انواع جذاب شعر فارسی است و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *